Cap d’Any Reus 2017: la crònica

Aquest contingut també està disponible en: Español

A continuació us oferim la crònica detallada dels viatgers de l’Activa’t que han acomiadat l’any a la ciutat de Reus:

Divendres 30 de desembre de 2016

Avui era per fi el dia en què iniciàvem el viatge cap a Reus per acomiadar el 2016 i començar un any nou amb molta il·lusió. Amb aquest objectiu, hem quedat a l’estació de Sabadell Centre a les 16.30h per marxar cap a Barcelona, sortida que s’ha realitzat segons el previst. Un cop hem  arribat a l’estació de Sants ja ens hi estàven esperant la resta de companys de l’Activa’t que venien des de Solsona i que s’unien amb nosaltres a la ciutat comtal. Avui a l’estació fèien una promoció de beguda isotònica i ens han regalat una llauna per cadascún, que amables!! El viatge està començant molt bé!!

A les 18.30h de la tarda hem agafat ja el tren cap a Reus. Hem arribat a la ciutat a les 20.00h. Tot seguit hem anat cap a l’Hotel Gaudí de Reus, on ens allotjarem aquests dies. Ens hi hem instal·lat i després hem anat cap al buffet lliure on hem pogut gaudir d’un sopar boníssim!! Ja amb l’estómac ple hem anat a descansar una mica i després hem anat a fer un tomb i a prendre alguna cosa per la ciutat. Estava preciosa tota engalanada per Nadal!!

Els viatgers de l’Activa’t a l’Hotel Gaudí de Reus

Dissabte 31 de desembre de 2016

L’últim dia de l’any ha començat a Reus amb un magnífic dia de Sol. Avui estem molt emocionats: tenim moltes ganes de gresca i de gaudir de la ciutat. Després d’un bon esmorzar hem anat cap a l’oficina de turisme per agafar mapes i perquè ens expliquessin les activitats que ens tenen preparades per acomiadar el 2016. Amb els mapes sota el braç i un munt d’idees al cap hem marxat en direcció al primer edifici que visitarem aquest matí: la sala de lectura més antiga de la ciutat. Es troba situat al bell mig de Reus i és un edifici modernista amb escales de marbre blanc i façana de guix. Ens ha semblat espectacular.

Reus ha vist néixer a personatges molt famosos de la història com per exemple Antoni Gaudí. Avui podrem visitar la casa on va néixer aquest artista, que emocionant! De camí a la casa de Gaudí ens hem trobat un monument on es pot veure a un Antoni Gaudí adoslescent jugant amb unes boles daurades que porten gravats dibuixos de l’arquitecte i la seva signatura. Tot passejant hem passat per mercats i places que lluïen molt bonics engalanats per Nadal.

Cansats de passejar, hem segut a la plaça del Mercadal, que és el centre neuràlgic de la ciutat, per tal de fer el vermut típic de Reus. Més tard, quan ja hàviem fet una mica de gana hem decidit marxar cap a l’hotel. Allà hem dinat i tot seguit hem fet una bona bacaina per carregar les piles de cara a la nit. Cap a mitja tarda hem sortit per veure les llums de Nadal de la ciutat i fer un beure abans d’anar a l’hotel per a preparar-nos i posar-nos ben guapos pel sopar de gala de la nit. Ja estem a punt d’acabar l’any!!

A la plaça del Mercadal

Per fi ha arribat el sopar de cap d’Any i la veritat és que ha estat espectacular: gambes, cloïsses, musclos, boques, un peix farcit de gambes i carn vermella amb reducció de vi. Senzillament… boníssim!!! Per postres hem gaudit de tortell de Sant Silvestre i gelat de llet merengada. Un cop hem acabat de sopar ja quedava molt poquet per les campanades així que ens hem posat a preparar el raïm que el compte enrere ja comença!! Dong! Dong…! I així fins a dotze! Ja tenim aquí el 2017 i el rebem molt contents! Brindem, ens fem petons i tot seguit… comença la música!! La festa s’ha estirat fins altes hores de la matinada. Quan ja no podem més, anem a descansar, que demà més!

Tota la colla al sopar de cap d’any

Diumenge 1 de gener de 2017

Avui ens hem aixecat tard i força cansats dels excessos d’ahir a la nit. Després d’esmorzar hem tingut una estona lliure per poder fer les maletes i recollir les habitacions tranquil·lament. Un cop ho haviem empaquetat tot hem fet una passejada curta per Reus per anar a fer el nostre últim vermut a la ciutat. Després hem dinat i hem estat una estona a l’hotel. En acabat hem encetat la operació tornada cap a Barcelona.

Així de contents hem acabat l’últim viatge del 2016 i el primer de 2017. El primer de molts!! No ho dubteu i apunteu-vos als següents perquè ens ho passarem igual o més bé encara que aquest!! Gràcies als monitors que ens van acompanyar en aquesta sortida per ajudar-nos a gaudir d’un cap d’any tan maco.