Pamplona 2015

Aquest contingut també està disponible en: Español

Diumenge 29 de març de 2015

Avui ha començat el viatge a Pamplona. Ens hem trobat a les 10:30 a estació Sants i després de fer la recepció, com que teníem una estona hem anat a fer un cafè. Quan ha estat l’hora ha vingut el Paco a ajudar-nos a baixar cap a l’andana i a pujar al tren. Els viatge ha estat una mica més llarg del previst, ja que el tren ha arriat amb retard. Quan hem arribat a Pamplona, hem anat tot fent un passeig cap a l’hotel Plaza, on ens hem instal·lat tranquil·lament. Quan ja estàvem tots preparats hem sortit a descobrir els voltants del hotel. I quan ha estat l’hora cap a sopar. Després de sopar els que no estàvem cansats hem anat a fer un refresc pels voltants de l’hotel.

Ja hem arribat a l’hotel Plaza

Dilluns 30 de març de 2015

Després d’un bon esmorzar, hem anat tot xino-xano cap el casc històric de Pamplona, hem visitat l’ajuntament, la Plaza del Castillo i la Esglesiada Sant Nicolas. Tot un passeig!! Després de dinar necessitàvem una estoneta de descans i els monitors ens han deixat. I quan ha estat l’hora ens hem preparat per anar al Parc de la Taconera, el seu nom ve perquè es trobava fora de la zona emmurallada. Estava ple de camins i semblava que estiguéssim al mig del bosc, tot i que en realitat estàvem al mig de la ciutat. Ens ha agradat molt i hi havien diversos animals. Al vespre després de sopar hem anat a prendre un refresc per fer una mica de xerinola.

Al Parc de la Taconera

Dimarts 31 de març de 2015

Avui ens hem llevat amb energia i bon temps, el sol ha sortit i ens ha acompanyat per anar a visitar el parc de la “Ciudadela” o  del “Castillo Nuevo”, un parc on hi havia la fortificació militar, i actualment conserva moltes edificacions que hem pogut visitar. També hem fet una parada a l’Iglésia San Lorenzo, molt a prop del parc on hem pogut veure el patró de Pamplona, Sant Fermin! També tot tornant cap al centre hem vist, per l’exterior, el convent de Agustinas Recoletas, que és molt maco. Com que hem caminat molt i feia un sol que acompanyava hem fet un refresc abans de tornar a l’hotel a dinar.

Al Parc de la Ciudadela

A la tarda després d’una bona migdiada hem anat a passejar pel centre i aprofitar per fer algunes compres, que des dijous a dilluns està tot tancat i no podrem comprar massa. Quan ja hem fet una mica de compres hem visitat el Palacio Condestsable on hi havia una exposició de fotos històriques de Pamplona i el Museu Sarasate amb la seva exposició d’art contemporani. I cap a sopar!!

Després de sopar hem anat al bar Zokoa, que esta a prop de l’hotel i hem fet un beure fins gairebé les 12 :00. I després, a dormir!! Que demà tenim una dia intens.

Dimecres 1 d’abril de 2015

Avui al llevar-nos el sol no ens acompanyava massa, ha a estat un dia en el què els núvols i el fred ens han acompanyat durant molta estona. Tot i el temps hem aprofitat per visitar el Museu de Navarra on hi ha exposicions de pintures i escultures de diferents segles que hem pogut gaudir i entendre amb l’ajuda de la Marta, una dona nascuda a Pamplona ha estat la nostra guia durant una 1:30h, explicant-nos tots els detalls de les diferents obres. Entre altres explicacions molt interessants hi havia uns mosaics Romans, diferents quadres i escultures religioses i pintures contemporànies.

La Marta ens explica la Pamplona romana al Museu de Navarra

A la tarda després de descansar una estona, que ja es nota el cansament, hem anat direcció a la catedral on hem observat les seva Magnífica arquitectura exterior. Hi havia molta gent que visitava el mateix que nosaltres. Hem aprofitat per fer agafar forces fent un refrigeri prop de l’Ajuntament. A la nit amb ganes de festa decidim tornar al bar d’ahir al vespre. Cada cop ens trobem més gent a l’hotel i a la ciutat.

Dijous 2 d’abril de 2015

Avui dijous Sant ens ha fet un dia de molt bon temps i el sol ens ha acompanyat durant tot el dia. L’autobús número 7 el Parc Yamaguchi, un parc ambientat el estil Japonès, amb tots els elements tradicionals. Després del passeig pel parc hem anat a visitar el Planetari. Allà hem vist una exposició del sistema Solar, on hem descobert algunes curiositats dels planetes i les seves llunes. Hem aprofitat per veure la projecció “La Bacteria Mutante” on explicaven el moviment de les estrelles al espai.

Al Parc Yamaguchi

A la tarda hem fet ruta de tradicions de Setmana Santa, hem visitat l’Església de Saturnino,  des de la plaça de l’ajuntament hem observat la processó “5 llagas”, que ha continuat fins a la Parròquia “San Agustín”. Nosaltres hem aprofitat per visitar la Catedral per dins, i com que ha donat la casualitat que feien la missa del Dijous Sant els que hem volgut ens hem quedat una estona. Després de sopar, una estona de festa, que ja està tot molt ple, l’hotel ja no té habitacions lliures i Pamplona està plena de turistes com nosaltres.

Divendres 3 d’abril de 2015

Avui, divendres Sant, ja estem a la recta final del viatge, el sol ens ha acompanyat durant tot el dia. Al matí hem anat a visitar la part de les muralles que encara ens quedava pendent, i ens havien comentat que hi havia unes vistes espectaculars de Pamplona. Les hem pogut gaudir des del Mirador  “Rincón del Caballo Blanco”, també hem visitat el Portal de França, una de les entrades al casc antic per la muralla. També volíem visitar la plaça de Toros i pel camí hem fet una parada a la”Hermendad de la Pasión del Señor”, on estaven preparant una processó. Estaven vestint Sants, verges, passos…. i ens han obsequiat amb alguns caramels. Finalment hem arribat a la plaça de toros, i hem visitat el carrer Estafeta, part del recorregut dels “Encierros” per les festes patronals, i estava ple de botigues.

Processó de Divendres Sant.

Després de dinar hem anat a descansar una estona llarga, ja que a la nit volíem sortir de festa. En acabar de descansar hem anat al centre a veure la processó de Divendres Sant, que ha estat impressionant. Per acabar el dia per la nit hem anar a fer uns balls de comiat al Bar la Taula.

Fent una mica de ballaruca

Dissabte 4 d’abril de 2015

Avui ja és l’últim dia de viatge, ens hem llevat més tard de l’habitual. Ahir varem anar a dormir molt tard!! Després d’esmorzar ens hem preparat l’equipatge i hem aprofitat per fer un bon vermut de comiat tots junts. Cap al migdia hem tornat a l’hotel a buscar les maletes i el dinar.

Quan estàvem tots preparats hem començat a passar cap a l’estació per agafar el tren que sortia al migdia.

Ens veiem al següent viatge.