L’Escala 2013

A continuació us oferim el diari de l’Activat de l’estiu de 2013 a l’Escala:

Dilluns 29 de juliol de 2013

Viatge en FurgonetaViatge en Furgoneta

Ens hem trobat amb una mica de retard a les 10:00h a l’Estació d’Autobusos de Sabadell i cap a les 10:30 hem iniciat el viatge en furgoneta. Durant el viatge cap a l’Escala hem fet una parada a l’Àrea de servei de la Selva per esmorzar.

A l’arribar a l’alberg ens hem trobat que marxaven 200 nens de “l’Estiu és teu” i ens han comentat que per poder-nos instal·lar ens veiéssim cap a les 16:00h. Així que hem decidit anar a dinar a pa pineda del costat de l’alberg. A l’acabar de dinar hem fet ruta de reconeixement per l’Escala i hem tancat la programació conjuntament amb els viatgers. Cap a les 18:30h hem arribat a l’alberg per instal·lar-nos. Hem fer la instal·lació i després hem sopat. Després de sopar hem anat a dormir perquè estàvem molt cansats.

Ball a la Plaça de la SardanaBall a la Plaça de la Sardana

Dimarts 30 de juliol de 2013

Avui ens hem llevat a les 7:30h, hem fet algunes dutxes i hem anat a esmorzar a les 8:30h. Després d’esmorzar hem anat fent un passeig al museu de l’Anxova i la Sal, on hem pogut veure com és el procés de pescar i fer l’anxova avui i com ho feien fa molts anys. A l’acabar hem anat cap a l’alberg a preparar-nos per dinar.

Després de dinar hem anat a fer una estona de migdiada ja que hem quedat que a la nit sortiríem de festa. Després de la migdiada, cap a les 16:30h, hem anat a la platja de Riells per fer-nos un banyet, i ens han deixat una cadira amfíbia perquè tothom pogués entrar a l’aigua. A l’acabar hem anat cap a l’alberg per treure’ns la sal amb una dutxeta d’aigua fresqueta i posar-nos guapos per sortir de festa. I després cap a sopar.

Després de sopar hem agafat la furgoneta i cap a la Plaça de la Sardana que hi havia ball amb el grup “Sona bé grup” i hem convidat al Lluís, un noi que hem conegut a l’alberg. Cap a les 23:30h hem anat a dormir que estàvem molt cansats. Demà anirem a passar el dia a Girona.

Pícnic al parc de la DevesaPícnic al parc de la Devesa

Dimecres 31 de juliol de 2013

Avui ens hem llevat cap a les 8:00h del matí i després d’esmorzar ens hem preparat per anar a Girona. A l’arribar a Girona hem aparcat a prop del parc de la Devesa, hem fet un passeig i hem fet el vermout. Després hem anat a dinar al parc a una zona de pícnic. El dinar ens l’han preparat a l’alberg: una bossa a la qual hi havia dos entrepans, una poma, galetes per berenar i aigua.

Un cop hem acabat de dinar hem fet una estona de descans al parc i després hem anat tot passejant al museu del Cinema de Girona. Allà hem pogut veure com va començar el cinema i fins a l’actualitat. Al sortir del museu ens hem trobat amb la Nina, que venia a substituir el Pau, i a la Clara, que l’ha acompanyat. Hem anat tots junts a fer un refresc perquè estàvem cansats i teníem molta calor i set. Finalment hem tornat cap a l’alberg per sopar.

Després de sopar hem pres una estona la fresca i cap a dormir que després de tot el dia a Girona estàvem molt cansats.

Viatge en trenetViatge en trenet

Dijous 1 d’agost de 2013

Avui ens hem llevat a les 8.00h per ser els primer en esmorzar i després poder anar a fer una volta al trenet turístic que ens ha portat des de la plaça de les Escoles fins a Sant Martí d’Empúries. Durant el trajecte hem pogut veure moltes platges, les ruïnes romanes d’Empúries i les dunes de sorra. Quan el trenet ens ha tornat a la plaça de les Escoles hem anat a fer una passeig per l’Escala i després hem tornat a dinar a l’alberg.

Després de dinar hem fet una mica de mig diada per carregar piles, ja que a la nit hem quedat per anar a la disco mòbil de la platja de Riells. Després de la migdiada hem anat  fins al passeig de la platja de Riells, allà hem visitat algunes botigues i algú ha aprofitat per comprar alguna cosa. Després ens hem assegut a una terrassa amb vistes a la platja per poder gaudir d’un bon gelat.

Després de sopar i sense perdre ni un minut hem pujat tots a la furgoneta i cap a la disco mòbil de la platja de Riells. A l’arribar ja ens hem posat a ballar i ens ho em passat molt bé!! Demà al matí farem una estona de platja i a la tarda un viatge en vaixell fins a les Illes Medes.

Tots després de la ruta a les Illes medesTots després de la ruta a les Illes medes

Divendres 2 de juliol de 2013

Avui al matí hem baixat a esmorzar amb banyador per poder anar ben d’hora a la platja i així evitar les hores en que el sol pica més. A l’arribar a la platja hem preparat els parasols per no cremar-nos i hem portat begudes fresquetes a la nevera. Després de la platja, a l’arribar al alberg, ens hem fet una dutxeta per refrescar-nos i treure’ns la sal del mar.

Després de dinar hem fet una petita migdiada per preparar-nos per la gran tarda. Al despertar-nos hem anat al port de l’Escala per fer una ruta en vaixell fins les Illes Medes. Durant el trajecte hem pogut veure com donaven de menjar a les gavines i també baixar a la part inferior del vaixell. Allà hem vist el fons marí i molts peixos. La tripulació del vaixell ha estat molt amable amb tots nosaltres, ens han guiat i explicat durant tot el trajecte curiositats del viatge i del propi vaixell.

Al finalitzar el trajecte, en el que també hem pogut fer un petit refrigeri al bar del vaixell, tota la tripulació s’ha fet una foto amb el grup i també el capità!! Després de sopar alguns forofos han volgut veure el trofeu Joan Gamper.

Dissabte 3 de juliol de 2013

Al llevar-nos ens hem preparat per deixar les habitacions, que és l’últim dia!! Després de recollir-ho tot hem anat a fer un passeig per l’Escala i comprar quatre cosetes que ens faltaven (anxoves i records per la família).

Després de dinar hem fet una estona de relax i cap a les set de la tarda arribarem a Sabadell.