Cap d’Any a Madrid 2013 – 2014

Aquest contingut també està disponible en: Español

Sortida a de Barcelona

Diumenge 29 de desembre de 2013

Ens hem trobat a les 21:00h a l’estació de Sants per començar el viatge cap a Madrid. A les 22:00h els revisors ens han deixat baixar a l’andana per anar a buscar el tren. Quan estàvem a l’andana els tren ens han fet esperar fins a les 22:45h i alguns hem decidit sopar a l’andana i la resta ho hem fet al tren. Al cap d’una estona, que ja eren més de les 00.00h cap a dormir!!

Dilluns 30 de desembre de 2013

Brindis a l'Assaig de Puerta del Sol

Brindis a l’Assaig de Puerta del Sol

Ens hem despertat cap a les 7.00h del matí perquè el tren arribava a l’estació de Chamartín de Madrid a les 7:20h. Només arribar ens hem dirigit cap a l’hotel en metro per deixar les maletes i començar el nostre dia.

Després per agafar forces hem anat a un bar per esmorzar i, els que hem volgut, hem demanat xocolata amb xurros!!! A l’acabar hem anat al punt d’informació perquè ens expliquessin tot el que es pot fer aquest dies a Madrid. Hem tornat a l’hotel per posar-nos d’acord en tot el que volíem visitar i després a fer el vermut.

A la tarda, com que havíem matinat tant hem fet una estona de festa i un passeig pel centre. Hem anat a veure la Puerta del Sol, la Plaza Mayor, la fira de Nadal, la plaça Puerta de los Moros i hem comprat cava i raïm per les celebracions (si!!!), per l’assaig i per la oficial.

Al vespre, després de sopar, hem anat a la Puerta del Sol a veure l’assaig general de les 12 campanades i ens hem près el raïm i hem brindat amb cava i després cap a descansar que demà tenim previst un dia mogut.

Plaça Major amb el Raúl

Dimarts 31 de desembre de 2013

Després d’esmorzar hem anat a veure una estona de l’entrenament de l’Atlético de Madrid a l’Estadi Vicente Calderón i després ens hem trobat amb el Raúl, un guia turístic que ens ha ensenyat i explicat el centre de Madrid, on hem conegut històries interessants. Durant la visita guiada ens ha ensenyat la Posada del Peine, una de les rellotgeries més antigues de Madrid, l’edifici de Correus, ens hem fet la tradicional foto al quilòmetre 0. Després ens ha portat cap a al Mercat de San Isidro i a visitar el restaurant més antic del món. Per acabar hem anat a la zona dels “Cuchilleros”.

Després de dinar hem fet una migdiada per poder aguantar aquesta nit, que serà molt curta. I quan ens hem llevat hem anat a passejar. Hem vist la tradicional cursa de Sant Silvestre al passar per la Plaça de Cibeles quan encara passaven corredors, però ja estàvem cansats de veure’n, hem passejat pel Passeig dels Recoletos fins a la Plaça de Colon i hem tornat a l’hotel per arreglar-nos pel sopar i la nit de festa.

Per sopar hem baixat tots molt ben vestits i hem gaudit d’un sopar especial. De menú hi havia: per començar pica-pica amb embotits, pebrots del piquillo, cloïsses amb bolets i gambes; de segon, tots hem decidit fer entrecot; per postres pastís i hem fet un brindis amb cava i després polvorons. Ens hem trobat a les 23.00h per començar a veure les campanades per la televisió. Ahir ja varem anar a la porta del Sol i varem decidir que millor fer-ho a l’hotel tots junts. Després de celebrar les campanades, de ballaruca una estona i cap a descansar que ja era molt tard.

Dimecres 1 de gener de 2014

Congrés dels Diputats

Avui ens hem llevat una mica més tard, i després passeig cap al Parque del Retiro, on hem vist el llac, el Palau de Velázquez, el Palau de Vidre entre altres coses. Quan ens hem decidit a tornar cap a l’hotel per dinar s’ha posat a plovisquejar. Ja de tornada hem passat per davant del Museu del Prado i pel Congrés dels Diputats. Avui al matí ens hagués agradat anar a veure el canvi de guàrdia la patí del Palau Reial, que el fan tots els dimecres, però com que era dia 1 de gener el rei feia festa i no hi havia canvi de guàrdia.

Després de dinar hem anat a visitar el Palau Reial, la catedral de l’Almudena i els jardins de Sabatini. De camí cap al palau Reial hem pogut passar per dins de l’arbre de Nadal que hi ha a la Puerta del Sol i pel teatre Reial. Ja de tornada tot passejant hem passat per la Plaza Mayor i hem anat a fer un refrigeri, ja que després de tan caminar teníem una mica de set.

A la nit hem anat a prendre un refresc amb calma conversant i cap a descansar.

Dijous 2 de gener de 2014

Entrada del Museu Reina Sofia

Avui ens hem llevat i hem baixat ràpid a esmorzar, que volíem veure dos museus. A l’acabar d’esmorzar hem anat a buscar el metro i ens ha portat fins a Atocha on hem anat a veure el Museu Reina Sofia, on hem gaudit del Gernika i moltes més d’artistes tan coneguts com Joan Miró, Luís Buñuel, Salvador Dalí entre molts d’altres. Quan hem acabat hem anat a veure el Museu del Ferrocarril, on hem vist locomotòres a vapor, elèctriques i de gasolina. Hem pogut pujar a un vagó del primer Talgo que hi va haver, a un cotxe-restaurant d’un antic tren de vapor, a una locomotora d’un tren de vapor. A l’acabar hem anat a buscar el metro i cap a l’hotel a dinar. Durant tot el matí la pluja ens ha seguit acompanyant, tot i que no era intensa, sinó un plovisquejar molt suau, esperem que marxi aviat.

Aquesta tarda com que la pluja seguia hem decidit anar a visitar el Museu del Prado, on hem gaudit de les seves impressionants pintures. Quan hem acabat de veure’l tot hem anat cap a comprar alguns records que ens volíem emportar de Madrid.

Després de sopar hem anat a la discoteca a ballar una estona i a fer la festa de l’última nit.

Divendres 3 de gener de 2014

Madrid Rio

Avui ens hem llevat una mica més tard que ahir varem allargar una mica i volíem estar descansats per l’últim dia. Després d’esmorzar hem fet la maleta i hem deixat les habitacions. Hem decidit fer un passeig per Madrid Rio perquè teniem ganes de fer una volta per l’exterior, que ahir ja varem estar tancats molta estona a diferent museus i com que no plovia ho hem aprofitat. Madrid Rio és una zona verda que hi ha als voltants del riu Manzanares, allà hem gaudit d’una estona de natura. Alguns s’han tirat pels tobogans i ens hem fet fotos molt xules i quan ha sigut l’hora cap a dinar a l’hotel.

A la tarda hem decidit acomiadar-nos de Madrid i unes compres d’última hora que ens havíem deixat de fer. Hem visitat per última vegada en aquest viatge, la Puerta del Sol i la Plaza Mayor on hem fet un “relaxing” refresc. Avui hem sortit de la Plaza Mayor per la Puerta de Toledo, que era la última que ens quedava per passar. Després hem anat cap a l’hotel a recollir les maletes i a acomiadar-nos de tot el personal que ens ha atès molt bé. Amb el metro hem anat cap a l’estació de Chamartín, on hem sopat, i després cap al tren, on ens hem instal·lat als camarots i el senyor revisor molt simpàtic ens ha facilitat molt l’acomodament. Quan el tren ha arrancat i teníem tot el camarot enllestit (hem hagut de fer un puzzle per poder posar totes les maletes),  hem anat a dormir.

Foto del camarot de tornada

Demà esperem arribar a Barcelona a les 7:05 hores i anirem a esmorzar. Cap a les 10.00h ja ens vindran a buscar.

Aquí teniu el vídeo final del viatge.