Setubal 2013

Aquí trobareu una mica de diari del que estan fent els viatgers de Setubal (Portugal).

A l'aeroport del Prat abans d'embarcar a l'avió

A l’aeroport del Prat abans d’embarcar a l’avió

Diumenge 3 de març

Ens varem trobar tots molt puntuals, a les 9 del matí a l’Aeroport del Prat a la Terminal 1. Pocs minuts després ja estàvem anant cap a facturar l’equipatge. Encara que hi havia molta cua, nosaltres varem ser molt àgils i de seguida varem anar a acomiadar-nos dels pares que quedaven. Un cop passat el control varem anar a buscar la porta per on havíem de pujar a l’avió per esperar que obrissin les portes.  El noi de la porta que també ens havia facturat l’equipatge, ens va deixar passar els primers perquè no haguéssim d’esperar. Un cop dins l’avió varem avisar a Grandalla que tot estava correcte, que ens enlairarem a les 11:15 tal i com estava previst, i varem apagar els mòbils.

Després d’unes dues hores de vol molt tranquil·les varem aterrar a l’Aeroport de Lisboa, i quina sorpresa eren les 12:15!!! Ja ens ho havien avisat els monitors a Portugal, van com a les Canarias, una hora menys. Així que varem poder aprofitar una estona més el sol. Al arribar ens va venir a buscar una guia turística que ens portaria cap a l’hotel, però resulta que a l’avió es va perdre una maleta, i varem haver de fer la reclamació, un cop arribats a hotel deixarem les maletes per anar a dinar a un bar amb terrassa, aprofitant que feia sol. De cop i volta se’ns va posar a ploure i tots corrents cap a dins per no mullar-nos. Després de dinar, i d’acabar d’instal·lar-nos a l’hotel varem anar a passejar per Setubal. Tot i que el temps no acompanyava massa, hem visitat l’Ajuntament i la Catedral per fora, també l’església de “Sao Juliao” i l’Avinguda “Luisa Todi” un passeig molt maco de la ciutat.

Al vespre hem demanat a l’hotel de sopar més tard, ja que ells ens volien donar el sopar a les 19:30 del vespre i ho vam poder enrederir fins a les 20:30. Després de sopar estàvem tots tan cansats del viatge, el passeig i la pluja que hem decidit anar a descansar per poder esta millor l’endemà.

Dilluns 4 de març

Tots a l'oficina de turisme, a la Casa do Bahia-Setubal

Tots a l’oficina de turisme, a la Casa do Bahia-Setubal

Avui ens hem llevat i hem anat a esmorzar, el dia no acompanyava massa, estava plovent! Després d’esmorzar hem anat cap a l’oficina de turisme que està situada a la “Casa do Bahia” i hem signat al llibre de visites, hem preguntat a l’oficina que podríem visitar, ja que el que havien preparat les monitores amb pluja no es podia fer, i ens han proposat diverses activitats que les monitores ens prepararan, encara que moltes de les que ens han dit també són a l’exterior. Després hem visitat una exposició de pintura de diversos pintors que era molt maca. Durant la visita, ens han avisat de la companyia aèria que ja teniem la maleta a l’hotel, i al arribar a l’hotel ja tothom tenia la seva i podíem continuar amb el viatge a la perfecció. Com que durant el matí feia molt de vent alguns dels paraigües han patit desperfectes que hem intentat solucionar.

A la tarda hem anat cap a l’estació per saber el recorregut i comprar els bitllets de tren per demà poder anar a Lisboa. Quan estàvem passejant pels voltants de l’estació s’ha posat a ploure i hem hagut de corre cap a un bar per no mullar-nos i quan ha parat hem tornat cap a l’hotel a sopar. Després de sopar ens hem quedat a l’hotel que demà ens hem de llevar molt d’hora.

Dimarts 5 de març

Tots al Claustre del Monsaterio Dos Jeronimos - Lisboa

Tots al Claustre del Monsaterio Dos Jeronimos – Lisboa

Avui el sol ens acompanya des de bon matí, hem anat a l’estació a esperar el tren que passava vora les 9 del matí cap a Lisboa. Quan hem arribat ens hem comprat una targeta de transport per poder fer tots els viatges que necessitem. I hem agafat el metro i el tramvia modern per anar al “Monasterio Dos Jeronimos”. Allà ens han deixat visitar el claustre i l’església, també hem pujat a la terrassa que dona al claustre i es veia molt millor. Hem aprofitat per fer moltes fotos. Després hem anat cap a la Torre de “Belén” , quan hem arribat ens hem preparat per fer-nos una foto tots junts i quan ens preparàvem de cop i volta, ha marxat el sol i ens ha caigut un xàfec que ha durat cinc minuts però no  ens ha donat temps a posar-nos els impermeables ni d’obrir els paraigües. Després com que ha tornat a sortir el sol hem anat a dinar el pícnic de l’hotel a un parc molt maco i a fer una beguda calenta a un bar.

Aquesta tarda hem tornat amb el tramvia vell cap a la plaça do Comercio i he passejat pel barri “Baixa”, que és el barri del centre. Hem tingut una estona lliure per fer unes compres o passejar per la zona i després tots junts he anat a fer un refresc, com que estàvem molt cansats i ha començat a ploure, hem decidit de tornar abans cap a l’hotel. Durant la tarda ens ha fet un parell de xàfecs, no duraven massa, però no ens deixa poder gaudir el màxim de Lisboa.

Quan hem arribat a l’hotel hem pogut veure el partit del Manchester United – Real Madrid de la Lliga de Campions durant el sopar. Després hem anat a dutxar-nos i hem decidit descansar perquè estàvem cansats i demà tornarem a llevar-nos d’hora per poder anar a Lisboa.

Dimecres 6 de març

Tramvia antic

Ens hem tornat a llevar d’hora per tornar a Lisboa, al arribar hem visitat la plaça “do Rocio” que oficialment és diu “Don Pedro IV”, és una plaça molt maca i té un parell de fonts. Després hem anat cap a l’elevador de “Santa Justa”, que a part de ser un mitja de transport que comunica el barri de Baixa amb el barri Alto és un mirador que permet veure una part de la ciutat durant la pujada. Al arribar hem visitat el “barrio Alto”, per baixar hem començat a fer-ho caminant, però com que estàvem cansats hem decidit agafar el tramvia vell. Després hem anat a veure el Castell de “Sant Jorge” on hi  havia moltes paradetes i hem aprofitat per tenir una estona lliure i fer alguna compra.

Hem dinat d’hora a un mirador amb vistes al Tajo i després de dinar hem anat a visitar la catedral de Lisboa, l’església més antiga de la ciutat. També hem passejat pel barri de l’Alfama. Hem agafat el tramvia per anar cap al centre per poder estar una estona sols passejant. Hem demanat a les monitores de tornar perquè estàvem molt cansats, cap a les 18:00 hem agafat el tren per tornar a Setubal, al arribar a l’hotel ens hem dutxat per relaxar-nos i hem fet una estona de descans i cap a Sopar. Per acabar el dia ens he trobat i hem fet uns refrescos i hem comentat el que hem visitat i el que ens agradaria visitar en els pocs dies que ens queden. Avui el temps ha seguit boig i tot i fer sol de tan en tant ha fet xàfecs forts que no duraven més de 5 minuts.

Dijou 7 de març

Vistes des del Castell de Sao Filipe

Avui ens hem llevat una mica més tard, ja que el cansament es comença a notar i tot i que el temps preveia pluja només ens ha plogut un parell de minuts. Hem anat al castell de “Sao Filipe”, però com que estava molt lluny hem agafat uns taxis. Des del castell hi havia unes vistes de Setubal molt maques, però feia molt de vent. Un cop visitat hem tornat cap a l’hotel a dinar.

Aquesta tarda hem passejat pel centre i hem aprofitat per fer les ultimes compres sols, . a fer les ultimes compres sols. Al cap d’una estona hem decidit anar cap a l’hotel per preparar l’equipatge per marxar demà i posar-nos guapos per sortir a la nit de festa.

Després de sopar hem anat a la discoteca i cap a la 1 de la matinada hem demanat a les monitores de tornar.

Divendres 8 de març

Avui quan ens hem llevat, estava fent una pluja molt intensa, ara esmorzarem i esperem que després d’esmorzar pari una mica la pluja, ja que ens agradaria poder anar a visitar la “Igreja do antigo Mosteiro de Jesus” (l’antiga església del Monestir). La pluja no ens ho ha permès i a mig camí hem hagut de tornar a l’hotel perquè ens em mullat molt.

Després de dinar ha sortit un sol radiant i ara estem descansant una mica i fent una estona de passeig els que volen. I… d’aquí a una estona cap a l’aeroport, que el viatge s’acaba i hem de tornar a casa.

A partir de les 17:00 podreu trobar la informació instantànea de l’evolució del viatge a www.facebook.com/grandalla o a la twitter @GrandallaSCCL

3 comments on “Setubal 2013”

1. Vanessa Respon

veo estais muy bien espero que la nueva monitora que se llama Laia se lo esteis pasando bien
    os hecho de menos

2. Vanessa Respon

HOLA
    COMO VA POR PORTUGA A TODOS OS HECHO DE MENOS SOBRE TODO NEUS RAUL RUTH BRANCHAT RUTH BALAGUER Y LA LAIA OS TENGO GANA QUE VENGAIS YA

• Grandalla Respon

Hola Vanessa,

Aquesta informació l’estem posant a la web des de Sabadell, amb tot el que ens expliquen ells quan parlem per telèfon. Allà a l’hotel l’internet no funciona molt bé, però les monitores han aconseguit fer-nos arribar algunes fotos que acabem d’afegir.

Quan arribin divendres ja podran contestar-te i pel que ens expliquen s’ho estan passant molt bé.